Alltsedan Implema startade 1998 har vi förfinat våra processer, något som bidrar till långsiktig kvalitet och kundnöjdhet. För oss är Application Lifecycle Management (ALM) ett åtagande med väl definierade processer och ett fokuserat arbete med att upprätthålla systemstödet i organisationen. Det har även ett uttalat proaktivt fokus.
Implemas erbjudande inom Application Lifecycle Management är ett effektivt och anpassningsbart koncept som riktar sig till alla våra kunder, oavsett företagets storlek och kravbild. Det spänner över alla våra kompetensområden och vårt erbjudande ser likadant ut oavsett om ditt företag använder SAP eller Dynamics 365. Vi uppfyller SAP:s och Microsofts högt ställda krav gällande processer och kompetens, och vi är supportcertifierade och ISO-certifierade inom kvalitet, informationssäkerhet, GDPR och miljö. Inom ALM arbetar vi med ITIL-baserade processer.
Vår beprövade ALM-lösning med SLA:er och kundteam, är mycket uppskattad av våra kunder.
Varje kund får sin egen Service Manager och vi har en central Single Point of Contact (SPoC) bestående av erfarna affärssystemkonsulter som tar emot, kvalificerar och hanterar ditt ärende inom överenskommen SLA.
Vi sätter upp kundteam med namngivna resurser, vilket säkerställer rätt kompetens och kontinuitet i arbetet. Dessutom har du som ALM-kund tillgång till Implemas hela konsultstyrka för att vid särskilda kompetens- och/eller resursbehov lösa ärenden. Med Implema ALM tar du ytterligare ett steg mot hållbara affärsprocesser.
Implemas erbjudande inom Application Lifecycle Management är ett effektivt och anpassningsbart koncept som riktar sig till alla våra kunder, oavsett företagets storlek och kravbild. Det spänner över alla våra kompetensområden och vårt erbjudande ser likadant ut oavsett om ditt företag använder SAP eller Dynamics 365.
Vi uppfyller SAP:s och Microsofts högt ställda krav gällande processer och kompetens och är supportcertifierade. Vi är även ISO-certifierade inom ISO9001:2015 (Quality Management).
Inom ALM arbetar vi med ITIL-baserade processer, för att öka kvalitet och effektivitet i IT-verksamheten och bättre stödja affärsverksamheten.
Utöver att förvalta system och processer för en stabil drift och funktion, arbetar vi med en proaktiv approach, med ständig förbättring och utveckling. Allt med syftet att ytterligare effektivisera och digitalisera din verksamhet.
Utifrån vår etablerade, proaktiva samarbetsmodell föreslår vi förbättringar och ny funktionalitet för att öka affärsnyttan över tid. Det lägger grunden för att arbeta enligt Implemas etablerade arbetssätt Implema Way, där första steget innebär att få alla kritiska basfunktioner och processer på plats för att sedan, steg för steg, implementera ny förbättrad funktionalitet för att gradvis öka affärsnyttan.
Hör av dig till oss så pratar vi mer om dina utmaningar och möjligheter. Vi hjälper gärna till!
Huvudkontor:
Klarabergsviadukten 90C,
111 64 Stockholm
Kontakta oss:
Växel: +46 8 503 124 00
info@implema.se
Upphovsrätten för delar av detta innehåll tillhör © 1997–2024 Implema AB.
Innehållet är tillgängligt under Creative Commons-licens.