Efva Attling skapar unika smycken och design som säljs i Sverige, Norge och USA. Första butiken startades i Stockholm 1996, då en spännande tillväxtresa inleddes. Smycken från Efva Attling har genom åren burits av kändisar som Madonna, Oprah och Jennifer Aniston.
Företaget har målsättningen att fortsätta växa globalt. I det arbetet spelar effektiv affärsanalys en avgörande roll. Därför valde Efva Attling Stockholm nyligen att införa SAP Analytics Cloud. Implema kommer utöver implementationen även att hantera utveckling och support.
Med SAP Analytics Cloud kan Efva Attling Stockholm snabbt och enkelt följa upp data och nyckeltal för exempelvis försäljning och resultat i de tre länderna. I och med att lösningen nu är direkt integrerad med andra viktiga system så minskar behovet av manuell datainmatning och datakvaliteten förbättras.
Ett användarvänligt gränssnitt, som visar data mer visuellt och med snygg design, inspirerar medarbetarna och förenklar snabbt och korrekt beslutsfattande. I och med att lösningen är molnbaserad så går det enkelt att lägga till nya användare och länder i takt med tillväxten och systemet uppgraderas automatiskt varje kvartal.
För oss är det viktigt att arbeta i ett digitalt verktyg som är lätt att förstå och där det går snabbt att få en överblick över hur verksamheten utvecklas. Det är viktigt både för mig och för de andra i organisationen. Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Implema som SAP-partner. De har visat god förståelse för vår verksamhet och implementationen har drivits professionellt och på budget, säger Efva Attlings VD Anders Wiberg.
Vi på Implema är stolta över att stödja Efva Attlings globala tillväxt. Vi ser att allt fler företag efterfrågar molnbaserade lösningar för affärsanalys med ett modernt användargränssnitt, säger Jörgen Aronsson, VD på Implema.