Jätteroligt att det var så stort intresse både från företag som redan har SAP S/4HANA och från kunder som är i startgroparna att steget till SAP S/4HANA, säger Katarina Sutrowitz Sales Director SAP på Implema. Vi har redan idag ett tiotal kunder på SAP S/4HANA och ser ett stort tryck från våra kunder som vill öka digitaliseringstakten och är redo ta steget till S/4HANA.
ERP Simulation Game är ett affärsimulerande spel där team från flera företag under några timmar driver ett virtuellt företag på en konkurrenskraftig marknad. Med hjälp av ett live SAP S/4HANA system får teamen i uppdrag att analysera, sälja, marknadsföra och optimera lagernivåerna för att vinna över medtävlande företag.
Vad tyckte kunderna?
Så här tyckte några av de kunder som deltog i förra veckan:
Vi tyckte verkligen att det var en givande övning som tydliggör hur man driver ett företag och gör affärer på ett effektivt sätt. För oss var det också mycket intressant att få se, och prova, SAP S/4HANA användargränssnitt Fiori.
Samarbete och dialog är det viktigaste. Vi ändrade om lite i ansvarsområdena och samarbetade och stöttade varandra. Vi satsade aggressivt och ändrade vår strategi flera gånger under spelets gång.
Det var roligt och lärorikt. Vi insåg efter första rundan att vi hade satt för höga priser och hade lagt för mycket pengar på marketing. När vi korrigerade det så fick vi bättre resultat.
Vinnande teamet från Vattenfall
Ett stort grattis till vinnande team från Vattenfall, som förutom äran och insikterna vinner biljetter till Implemas stora kundevent Implema Inspire som planeras till senare i höst.
Roligt och stimulerande sätt att prova SAP S/4
Detta är andra gången vi genomför ett ERP SIM för våra kunder då vi fick så positiv respons redan första gången, berättar Birgitta Ward, Partner Manager på Implema. Det blir nog fler tillfällen då vi verkligen ser att detta är ett roligt och stimulerande sätt att prova ett nytt affärssystem tillsammans med sina kollegor.