Idag ställs stora krav på den som ansvarar för drift och tillgänglighet av dina affärskritiska processer, inte minst vid teknikskiften. Det krävs kvalitetssäkrade processer och teknisk spetskompetens inom IT-drift såväl som de affärsprocesser och applikationer som används.
Alltsedan Implema startade 1998 har vi förfinat våra processer, något som bidrar till långsiktig kvalitet och kundnöjdhet. För oss är Application Lifecycle Management (ALM) ett fokuserat arbete med att upprätthålla systemstödet i organisationen och ett åtagande med väl definierade processer. Vi har alltid ett proaktivt fokus, vilket innebär att vi arbetar med aktiv förvaltning och ständiga förbättringar.
Vissa delar av vår ALM-process är särskilt uppskattade av våra kunder. Vi har till exempel en central Single Point of Contact (SPoC) bestående av erfarna affärssystemkonsulter som tar emot och kvalificerar ditt ärende. Vi sätter upp kundteam med namngivna resurser, vilket säkerställer rätt kompetens och kontinuitet i arbetet.
Dessutom har du som ALM-kund tillgång till Implemas hela konsultstyrka som vid särskilda kompetens- och/eller resursbehov kan lösa ärenden. Med Implema ALM tar du ytterligare ett steg mot hållbara affärsprocesser.
Implemas erbjudande inom Application Lifecycle Management är ett effektivt och anpassningsbart koncept som riktar sig till alla våra kunder, oavsett företagets storlek och kravbild. Det spänner över alla våra kompetensområden och vårt erbjudande ser likadant ut oavsett om ditt företag använder SAP eller Dynamics 365.
Vi uppfyller SAP:s och Microsofts högt ställda krav gällande processer och kompetens och är supportcertifierade. Vi är även ISO-certifierade inom ISO9001:2015 (Quality Management).
Inom ALM arbetar vi med ITIL-baserade processer, för att öka kvalitet och effektivitet i IT-verksamheten och bättre stödja affärsverksamheten.
Power BI och Microsoft Fabric ger företag en kraftfull kombination av analys och datahantering som driver innovation, effektivitet och tillväxt. Investerar ni i dessa lösningar gör ni det enkelt att omvandla er data till en strategisk tillgång, vilket kan ta ditt företag till nästa nivå.
Utöver att förvalta system och processer för stabil drift och funktion, arbetar vi med en proaktiv förvaltning. Det innebär att vi arbetar med ständig förbättring och utveckling. Allt med syftet att ytterligare effektivisera och digitalisera din verksamhet.
Här etablerar vi en proaktiv samarbetsmodell i syfte att föreslå förbättringar och ny funktionalitet för att öka affärsnyttan över tid. Grunden i denna modell utgörs av Implemas etablerade arbetssätt som vi kallar Implema Way där vi utgår från en trappa, där första steget innebär att få alla kritiska basfunktioner och processer på plats. Steg för steg arbetar vi sedan med att implementera ny förbättrad funktionalitet för att gradvis öka affärsnyttan. Med proaktiv förvaltning tar du ytterligare ett steg mot hållbara affärsprocesser.
Hör av dig till oss så pratar vi mer om dina utmaningar och möjligheter. Vi hjälper gärna till!
Huvudkontor:
Klarabergsviadukten 90C,
111 64 Stockholm
Kontakta oss:
Växel: +46 8 503 124 00
info@implema.se
Upphovsrätten för delar av detta innehåll tillhör © 1997–2024 Implema AB.
Innehållet är tillgängligt under Creative Commons-licens.