Hur kan vi säkerställa att vi vågar testa och få fram affärsvärdet av detta? Dessa var några av de frågor som diskuterades under torsdagens event i Malmö där Implema samlat kunder och kollegor till sitt årliga event i syd för att tillsammans diskutera, inspirera och reflektera kring aktuella ämnen.
På agendan fanns bland andra nyheter från SAP S/4HANA 1909 och här gav Patrik Sundeborn, Konsultchef på Implema och Niklas Lindefelt, Business Development och medgrundare till Implema en sammanfattning om vad användaren kan förvänta sig.
Mathias Arvidsson, Affärsområdeschef Integrations & Development på Implema tog vid och berättade att området är ett av de som växer snabbast då utmaningarna växer i takt med att vi får ett mera decentraliserat systemlandskap med lösningar både i molnet och on premise.
Mathias berättade om hur Implema, tack vare lång erfarenhet av snabba och effektiva integrationsprojekt och hög kompetens inom både integrationsmjukvara och affärssystem kan ta ett helhetsgrepp kring hela företagets integrationsprocesser.
Carl-Johan Nordqvist, Affärsområdeschef Analytics på Implema fortsatte och berättade om vad som händer inom området. Här var det nyheterna om vad som händer inom Cloud som var i fokus.
Sista ämnesområde för dagen var på temat A/I och Machine Learning. Här fick deltagarna några konkreta exemplen från Eskil Rehme, Data Scientist på Implema om hur man på ett enkelt sätt kan komma igång med Machine Learning i verksamheten.
Jörgen Aronsson, VD på Implema sammanfattade dagen och ställde bland annat frågan till deltagarna vad man tar med sig. Det återkommande ämnet blev integration och behovet av smarta lösningar. Ett annat område som lyftes fram var hur man med mer automatisering skulle kunna fokusera och ägna mer tid åt det som ger mervärde och utvecklar affären.
Jörgen Aronsson sammanfattar dagen:” Det är viktigt att stanna upp och reflektera och idag tror jag att många kände att den teknik man trott hör hemma i ”övermorgon” vad gäller AI faktiskt är något man kan gå hem och börja testa i liten skala redan nu. Vi ser fram emot att stötta våra kunder i detta arbete”.