SAP Customer Experience & CRM

0.1

SAP Customer Experience (CX) består av lösningar inom sex områden: Customer data, Sales automation, Customer service, Marketing, E-commerce och Artificial intelligence.

SAP Customer Experience (CX)

Vi tror starkt på att dela miljöer över processgränser. Till exempel passar lösningarna inom Sales automation och Customer service, lösningarna där Implemas huvudfokus ligger, mycket bra att använda tillsammans. Det möjliggör en starkare stomme för dig som kund att bygga verksamheten kring.

Implema har genomfört ett stort antal implementationer inom en rad olika branscher och storlekar. Därmed har vi en stabil bas att utgå från som vi sedan anpassar efter ditt företags unika förutsättningar

Implemas erbjudande SAP Customer Experience & CRM:

Implema Miljo 119

SAP Sales automation (Sales cloud)

SAP:s lösning Sales Automation erbjuder stöd under hela säljcykeln och en SAP:s ERP-system med hjälp av SAP:s enhetliga datamodell. 

Det ger dig stöd under hela säljcykeln från lead till order, liksom molnbaserad integration till Outlook och en möjlighet att använda sig av Single Sign-On.

Med hjälp av machine learning, generativ AI samt avancerad BI-funktionalitet och förkonfigurerade flöden, ger SAP:s Sales Automation-lösningar dig möjlighet till detaljerad uppföljning och optimering av dina säljprocesser, samtidigt som det är en användarvänlig och inbjudande miljö för säljarna.

SAP Customer service (Service cloud)

Oavsett om behovet är en inhousebaserad kundservice eller ambulerande service-tekniker, erbjuder SAP:s Customer service-lösning dig det du för att bygga lojalitet genom en utmärkt kundservice.

Den förpaketerade integrationen mot SAP:s ERP-system liksom mot tredjepartsintegrationer för hela flödet (t ex för inkommande ärenden från hemsidor, supportportaler osv), tas om hand på ett överskådligt och effektivt sätt och återrapporteras till användaren.

Det finns flera fördelar med att samköra processerna för Sales automation och Customer service. En är att både säljare och servicepersonal delar samma databas av information och kan samarbeta effektivt över processgränserna.

Implema Miljo 105

Aktuellt om SAP Customer Experience & CRM

Hör av dig till oss så pratar vi mer om dina utmaningar och möjligheter. Vi hjälper gärna till!

Fyll i formuläret eller kontakta oss här:

Hör av dig till oss!