Som Service Manager kommer du vara ansvarig för en eller flera kunder samt leda och coacha olika kundteam, som består av lösningsarkitekter verksamhetskonsulter/applikationskonsulter och utvecklare. Kundernas behov är olika och hur tydligt ett behov är definierat kommer också att variera hos de kunder du möter, på sikt bidrar detta till du utvecklas och bygger kunskap.
Du kommer utveckla våra kunder inom hela Microsoftplattformen och ha ett tätt samarbete med våra olika partners för att hitta nya innovativa lösningar. Din förståelse för kundens utmaningar kommer bli avgörande för delprojektens och arbetsuppgifternas effektivitet, kvalitet och inte minst – ett fortsatt gott samarbete med kunden.
Vi lägger stort vikt vid din personlighet och tror att du kommer från konsultverksamhet eller har arbetat på kundsidan inom linjeverksamhet. Du är en naturlig ledare med minst 3 års erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning inom IT. Du har intresse för nyttorealisering och värdeskapande med hjälp av Microsoft Dynamics 365, med tyngdpunkt på FoO. Det är ett plus om du dessutom har erfarenhet av förändringsledning samt vana att facilitera workshops. Givetvis kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
Som person utstrålar du energi, är ansvarsfull, trygg i dig själv och trivs som bäst i kontakten med kund. Du är kommunikativ och förstår vikten av tydlighet i varje dialog. Du motiveras av att arbeta i grupp och hitta synergier mellan olika kunder.
Implema är ett svenskägt ägarlett företag och Sveriges ledande specialist på att snabbt implementera affärssystem baserat på marknadens ledande affärssystem SAP och Microsoft Dynamics. Med mer än 20 års erfarenhet av affärskritiska projekt guidar Implema svenska och internationella företag till effektiva och hållbara affärsprocesser och den snabbaste vägen till framtidens affärssystem. Vi vill finnas nära våra kunder och har kontor på 10 orter runt om i Sverige. Idag är vi 180 medarbetare och omsätter 300 MSEK. Vi växer och vill bli fler!