Jobb

Service Manager Dynamics

Nu söker vi dig som vill jobba med kundutveckling! I rollen som Service Manager inom Dynamics Customer Success erbjuds du ett omväxlande, utmanande och kundnära arbete. Ditt övergripande mål är att utveckla våra existerande kunder och stödja dem i att såväl nå nästa steg i sin digitala resa samtidigt som att stabilisera och effektivisera på den nivå som kunden befinner sig på.
Implema Jobba Hos Oss 10
Spela videoklipp
Spela filmen
Implema Tranieeprogram

Ditt uppdrag

Som Service Manager kommer du vara ansvarig för en eller flera kunder samt leda och coacha olika kundteam, som består av lösningsarkitekter verksamhetskonsulter/applikationskonsulter och utvecklare. Kundernas behov är olika och hur tydligt ett behov är definierat kommer också att variera hos de kunder du möter, på sikt bidrar detta till du utvecklas och bygger kunskap.  

Du kommer utveckla våra kunder inom hela Microsoftplattformen och ha ett tätt samarbete med våra olika partners för att hitta nya innovativa lösningar. Din förståelse för kundens utmaningar kommer bli avgörande för delprojektens och arbetsuppgifternas effektivitet, kvalitet och inte minst – ett fortsatt gott samarbete med kunden. 

Exempel på ansvarsområden:

  • Leda och fördela arbetet inom kundteamen
  • Tillsammans med KAM och kund definiera och realisera kundens roadmap
  • Planering och uppföljning av aktiviteter såsom incidenter, service requests och utvecklingsarbeten
  • Leda kundmöten
  • Projektleda mindre projekt för dina kunder
  • Planera och realisera uppgraderingar och releaser

Är du den vi söker?

Vi lägger stort vikt vid din personlighet och tror att du kommer från konsultverksamhet eller har arbetat på kundsidan inom linjeverksamhet. Du är en naturlig ledare med minst 3 års erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning inom IT. Du har intresse för nyttorealisering och värdeskapande med hjälp av Microsoft Dynamics 365, med tyngdpunkt på FoO. Det är ett plus om du dessutom har erfarenhet av förändringsledning samt vana att facilitera workshops. Givetvis kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift 

Som person utstrålar du energi, är ansvarsfull, trygg i dig själv och trivs som bäst i kontakten med kund. Du är kommunikativ och förstår vikten av tydlighet i varje dialog. Du motiveras av att arbeta i grupp och hitta synergier mellan olika kunder. 

Kompetens

  • Minst 3 års erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning inom IT
  • Erfarenhet av förändringsledning
  • Erfarenhet av att facilitera workshops

Värdefulla egenskaper

  • Kundfokus och affärsdriv
  • Proaktiv och konsultativ lösningsfinnare
  • Lyhörd och förtroendeingivande

Implema erbjuder dig

Välkommen in i en dynamisk organisation med en kultur och ett engagemang som kännetecknas av en stolthet och stark vilja att alltid driva arbetet framåt. Vi lovar dig en utmanande och varierande roll där du har möjlighet att både växa och vara med och påverka.

Dynamisk organisation

Engagerade kollegor

Möjlighet att utvecklas och växa

Dynamisk organisation

Engagerade kollegor

Möjlighet att utvecklas och växa

Implema Tranieeprogram

Hör av dig idag!

Välkommen att ansöka med CV och personligt brev eller med länk till din LinkedIn-profil.

För mer information

För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Camilla Waernelius, Recruitment & Employer Branding Manager.

Om Implema

Implema är ett svenskägt ägarlett företag och Sveriges ledande specialist på att snabbt implementera affärssystem baserat på marknadens ledande affärssystem SAP och Microsoft Dynamics. Med mer än 20 års erfarenhet av affärskritiska projekt guidar Implema svenska och internationella företag till effektiva och hållbara affärsprocesser och den snabbaste vägen till framtidens affärssystem. Vi vill finnas nära våra kunder och har kontor på 10 orter runt om i Sverige. Idag är vi 180 medarbetare och omsätter 300 MSEK. Vi växer och vill bli fler!

180 medarbetare

Vi finns på 10 orter

300 Mkr i omsättning

Dela med dig
Dela