Jobb

Head of Customer Success SAP

På Implema har vi ett strategiskt mål – 100% referenskunder. Nyckeln för oss att nå dit är att säkerställa att våra kunder är framgångsrika i sina val och investeringar i sin miljö. Givet den accelererande digitaliseringen, tekniska trender och en omvärld som ständigt förändras behöver vi skapa en proaktiv modell för hur vi jobbar med våra befintliga kunder. Nu söker vi dig som vill anta den spännande utmaningen att leda detta arbete för Implema SAP!
Job SAP konsult
Spela videoklipp
Spela filmen
Implema Tranieeprogram

Ditt uppdrag

Som Head of Customer Success SAP är ditt uppdrag att leda Implema SAP i arbetet att skapa och exekvera en proaktiv modell för hur vi jobbar med våra befintliga kunder. Målsättningen med din roll är att säkerställa att våra kunder fortsätter att utvecklas kontinuerligt, blir vassare och får mer värde av oss och lösningen eller plattformen de investerat i. Du rapporterar till Affärsområdeschef SAP och jobbar i nätverk med olika funktioner på Implema. Då rollen är ny har du fina möjligheter att vara delaktig i att forma såväl som utveckla rollen.

Exempel på ansvarsområden:

  • Definiera och utveckla en plan för en organisation och roller som stödjer en starkare eftermarknad
  • Tydligare definiera tjänster och paketeringar för SAP eftermarknadsaffär
  • Leda och utveckla befintliga Service Managers och representanter ur SAP Ledningsgrupp i kundrelationen
  • Vara delaktig i att utveckla leveransprocessen för ALM (Application Lifecycle Management), support och överlämningar i samråd med övriga enheter på Implema
  • Definiera riktning, målsättning och mätetal samt följa upp progress och resultat

Är du den vi söker?

För att lyckas i rollen som Head of Customer Success SAP har du erfarenhet från en liknande roll i B2B företag, med fördel inom IT-branschen. Du är van att jobba med metodik, verktyg och ramverk för Customer Success, och du vet vad som krävs för att skapa effekt och resultat.

För att trivas i rollen som Head of Customer Success SAP brinner du för kund- och användarnöjdhet. Som person är du driven, kreativ och gillar att ta ansvar. Du skapar förtroende och uppskattas för din förmåga att se möjligheter och att få saker att hända. Du är en lagspelare som gillar att jobba tillsammans med andra men är samtidigt inte rädd för att ta egna initiativ, beslut och arbeta självständigt.

Kompetens

  • Erfarenhet från en liknande roll i B2B företag, med fördel inom IT-branschen
  • Erfarenhet av att utveckla plan, roller och organisation som stödjer en starkare eftermarknad
  • Erfarenhet av att jobba med metodik, verktyg och ramverk för Customer Success

Värdefulla egenskaper

  • Affärsdriv
  • Lösningsfinnare-du får saker att hända!
  • Lagspelare
  • Mod att testa och experimentera för att förbättra
  • Trygg beslutsfattare

Implema erbjuder dig

Välkommen in i en dynamisk organisation med en kultur och ett engagemang som kännetecknas stolthet och stark vilja att alltid driva arbetet framåt. Vi använder teknik som ligger i framkant inom planering, simulering och affärsanalys, vilket är helt avgörande för att mäta och styra verksamheter till framgång. Vi lovar dig en utmanande och varierande roll där du har möjlighet att både växa och vara med och påverka.

Dynamisk organisation

Engagerade kollegor

Möjlighet att utvecklas och växa

Dynamisk organisation

Engagerade kollegor

Möjlighet att utvecklas och växa

Job SAP

Hör av dig idag!

Välkommen att ansöka med CV och personligt brev eller med länk till din LinkedIn-profil.
Camilla Waernelius,
Recruitment & Employer Branding Manager

För mer information

För mer information om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Camilla Waernelius, Recruitment & Employer Branding Manager. Mellan vecka 28-32 checkar vi ut för semester, därefter fortsätter rekryteringsprocessen som vanligt. Ha en fantastisk sommar!

Om Implema

Implema är ett svenskägt ägarlett företag och Sveriges ledande specialist på att snabbt implementera affärssystem baserat på marknadens ledande affärssystem SAP och Microsoft Dynamics. Med mer än 20 års erfarenhet av affärskritiska projekt guidar Implema svenska och internationella företag till effektiva och hållbara affärsprocesser och den snabbaste vägen till framtidens affärssystem. Vi vill finnas nära våra kunder och har kontor på 10 orter runt om i Sverige. Idag är vi 180 medarbetare och omsätter 300 MSEK. Vi växer och vill bli fler!

180 medarbetare

Vi finns på 10 orter

300 Mkr i omsättning

© Implema. All rights reserved
Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email
Dela med dig
Dela
Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email